Przez cały trzeci tydzień marca, dzieci z grupy „Skrzaty” zajmowały się poznawaniem
i sadzeniem wiosennych warzyw i kwiatów. Założyliśmy w naszej sali kącik wiosenny, gdzie stanęły doniczki z hodowlą różnych roślin oznaczonych przygotowanymi etykietkami. „Skrzaty” dowiedziały się czego roślina potrzebuje do wzrostu. Poznały budowę roślin i omówiły ich wygląd. Dzieci zaobserwowały różne cebule spożywcze i kwiatowe, badały ich wielkość, zapach i kształt oraz smak. Posadziły cebule jadalne i kwiatowe w ziemi, poznały różne zioła, oglądały nasiona groszku i fasoli.
Dzieci dzieliły produkty spożywcze na zdrowe, które powinny spożywać regularnie oraz na niezdrowe, których powinny unikać. Ponadto, dzieci dając dobry przykład samodzielnie próbowały różne warzywa i owoce.
„Skrzaty” ćwiczyły również umiejętności matematyczne i motoryczne oraz naśladowcze. Utrwaliły przeliczanie w zakresie 4 i więcej na konkretach, układały rytmy z cebul i fasolek, historyjki obrazkowe oraz tworzyły zbiory nasion i porównywały ich liczebność. Dodatkowo, dzieci wykonały prace plastyczno-techniczne pt.: Cebula i Hiacynt.
Czas przygotowania do powitania WIOSNY w sali „Skrzatów” rozpoczął się na dobre.